Wednesday 29 August 2012

raye part 2..

bismillahirahmanirrahim...

  salam syawal guys..  (^_^)  masih lagi dalam mood raye walaupun dah back to pilahdelphia terchentaa nie.. hailaaa,,, tak sempat pun nak pegi beraye umah kawan. bukan tak sempat, tapi takde rezeki sebab mase diorang konvoi raye tu aku sakit perut n demam pulak dah.. takpelah,, insha Allah raya haji nanti je laa.. hoho

back to raya part 2, hari raya kedua je kitorang satu family terus gerak balik perak dari batu pahat. naik 2 kereta sebab family aku kan besau.. ^^  mencabar laa jugak sepanjang perjalanan tu sebab hujan sangat lebat dan akibatnye,, jammed laa highway tu.. lepas tu abah pulak terbabas masa nak keluar tol. sepatutnye keluar dekat tol jelapang/ipoh/sg. siput, tapi dah terlepas kenalah kuar dekat kuala kangsar. perjalanan 6 jam dah jadi hampir 10 jam.. memang lepak giler bila sampai kampung tu.. view menarik sepanjang highway ?? op cos laa tengok kereta pelik2 dan mahal..  sebelum hujan lebat tu ade satu lamborghini n porsche laju je potong keta abah.. waaaaa,, nganga kejap... vrooom vroommm.....

hari raye ke tiga,, tengahari tu mak abah n mak cik semua keluar pergi beli ikan sebab malam tu nak buat ikan bakar. tinggallah anak- anak ni di rumah.. lepas je diorang keluar masing- masing mula menyetan.. haha.. ape lagi,, terjun sungai laa.. mula- mula macam malas tapi mane tahan godaan maha hebat tu kann.. so, join laa sepupu2 aku semua.. tinggal opah dengan lagi sorang mak cik je dekat umah.. balik2 rumah tengok kulit macam bangla buruh kontrak. mane tak nya kalo dah berjemur dekat sungai mase matahari terpacak atas kepala... =='

 dan malam tu,, makan time !! oleh sebab dah tiap2 tahun buat bbq ayam, sate dan sebagainye,, so bapak- bapak dan mak- mak sekalian dah jemu.. maka menu ditukar kepada ikan bakar.. kitorang tak kisah,, tukang makan je.. haha.. ade ikan tongsan, lampam jawa n ikan keli.. jangan tanye macam mane rupenye sebab aku tak kenal rupa ikan. sepesen je semua aku nampak.. selalunya kalo kat johor ikan bakar ni cicah dengan kicap cmpur bawang n cili api je kan..? haa,, kalo dekat perak kitorang punye air asam special sikit. itu pun aku usha mase mak cik aku tengah siapkan air asam tu. selain bawang dan cili, mak cik aku perah asam limau, kerisik, tomato dengan hirisan daun kesum.. resepi penuh aku taktau sebab itu je yang aku sempat nampak.. tapi rasenye sangat ohsem..!!

ok,, gambar sangat tak cantik.. :(

hari raye keempat,, barulah kitorang tawaf satu kampung pegi umah sedara.. sape kata dah masuk uni tak dapat duit raye?? hehe.. terkezut jugaklaa sebab masyuk jugak kutipan hari tu untuk gadis yang berusia 19 tahun kan.. ahaks.. aktiviti waktu malam, melepak dekat tingkat atas curi line wifi jiran.. haha.. bukan curi sebenarnye,, jiran kitorang yang sangat pemurah. die tak letak password pun.. itulah namanye jiran yang prihatin kan..?? ^^



kaum ibu.. XD


four of us.. ^^

adik kecikku yang tak kecik.. ^^

raye ke lima,, dah jejak balik jb.. bosan bosan bosan.. tiap- tiap tahun memang tak pernah puas balik perak sebab jarang jumpe sedara sane.. alhamdulillah,, ikatan ukhuwah antara kami sangat erat walaupun jarang jumpe.. hopefully it will last forever.. :)

#  SeLamAt HaRi Raye AiDiLFiTri
mAaF zaHiR DaN BaTiN..  ^^

No comments:

Post a Comment